Artykuł sponsorowany
O istnieniu zagadnienia marki osobistej ma pojęcie niewiele osób, które w jakikolwiek sposób chcą wyróżnić się na tle wszystkich pozostałych. Wbrew pozorom jednak jest wykorzystywane coraz częściej, lecz głównie wśród ludzi, którym szczególnie mocno zależy na wyróżnieniu się szarego, niezbyt istotnego dla ogółu tłumu. Warto to zrobić? Jak rozpocząć? Czym się kierować i czym w ogóle tak naprawdę jest marka osobista? Na te i wiele innych pytań z całą pewnością odpowie poniższy artykuł.
Wiemy doskonale, do czego dążymy zakładając własną działalność gospodarczą – do zmaksymalizowania zysków i zminimalizowania strat. Realizujemy to głównie poprzez skrupulatną realizację wszystkich działań, które mogą w jakimkolwiek stopniu wpłynąć na popularność naszego przedsiębiorstwa oraz na możliwość nawiązania walki z konkurencją, nawet zagraniczną i z bardzo dużym kapitałem.
Przedsiębiorcą możesz być również Ty – a przedsiębiorstwem – Twoja osoba. Oznacza to, że powinien traktować samego siebie jako firmę, którą warto rozwijać, pchać do przodu, minimalizować porażki i zwiększać liczbę sukcesów na swoim koncie. To clue marki osobistej i zarazem wstęp do wielu działań, które mają ją – a tak naprawdę Ciebie – wynieść na wyżyny. Tak, jak można wypromować własną firmę, aby generowała duże zyski i wyróżniała się różnymi wartościowymi cechami na tle całej konkurencji.
Marka osobista, a właściwie dążenie do jej zbudowania, ma wiele zalet wynikających przede wszystkim z samego zaangażowania, w końcu niewiele osób traktuje samego siebie jako duże przedsiębiorstwo, o które zdecydowanie warto dbać na co dzień. Dzięki własnej marce każdy będzie kojarzył Cię z konkretnymi i mocno eksponowanymi przez Ciebie cechami. Może to być pewność siebie, szarmanckość lub doskonałe poczucie humoru. W rezultacie zwiększa się wobec Ciebie zaufanie i znacznie poszerza liczbę przyjaciół. A wszystko to ze względu na dbałość względem swojego charakteru i próbę uwidocznienia wszystkich swoich zalet.
Aby zbudować markę osobistą, postaw samego siebie w roli przedsiębiorstwa, traktuj siebie w taki sam sposób, jak dobry właściciel dużej firmy traktowałby właśnie ją.
Cele liczą się nie tylko dla firmy, lecz także dla Ciebie. Warto prześledzić swoje własne oczekiwania oraz talenty, wady i zalety, po czym obrać skuteczną drogę, która będzie dla Ciebie w pełni naturalna. W budowie marki osobistej nie chodzi o oszustwa – liczy się zgodność charakteru z obraną przyszłością.
Oczekiwania zawsze warto zestawić z rzeczywistością i sprawdzić na swoim własnym przykładzie, czy będziesz w stanie zrealizować swoje cele i czy poprzeczka nie będzie zawieszona zbyt wysoko. Ma to szczególnie znaczenie w kwestii dalszych działań.
Specjalizacja, podobnie jak w przypadku przedsiębiorstwa, jest ogromną zaletą także dla zwykłych osób. Warto zadać sobie pytanie – i oczywiście odpowiedzieć na nie zgodnie z prawdą – na to, o co chcesz zadbać w rozwoju osobistym, zawodowym, finansowym oraz zdrowotnym. Zostań ekspertem w jakiejkolwiek dziedzinie po to, aby wszyscy dookoła mogli Cię kojarzyć właśnie z nią.
Warto się wyróżniać. Wykorzystaj swoje zalety i pozwól dać się odnaleźć współpracownikom oraz kontrahentom, nie bój się mówić o swoich zaletach i wyróżniać nimi wśród zwykłych osób, które nie mają na rynku pracy zbyt dużej wartości.
Warto zwiększyć swoją widoczność i jednocześnie nie ukrywać swojej prawdziwości. Dobrze jest założyć własny prywatny lub zawodowy profil na wszystkich mediach społecznościowych i dbać o swój wizerunek również w nich.
Fot.: Andrea Piacquadio/unsplash.com