Z czego składa się SEO?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Z czego składa się SEO?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Zastanawiasz się na rozpoczęciem działań SEO dla swojej strony internetowej? Masz jedynie ogólną wiedzą o SEO i chcesz dowiedzieć się, jakie działania powinna podjąć agencja, aby można było osiągnąć zamierzone efekty? Dowiedz się, z czego składa się efektywne SEO – pomoże Ci to łatwiej wybrać dobrego partnera do współpracy.

Czym jest SEO on-site?

Pierwszym obszarem działań SEO, który jest niezbędny do tego, aby móc myśleć o lepszej widoczności strony, zwiększonym ruchu i w konsekwencji lepszej sprzedaży, jest SEO on-site. Są to działania optymalizacyjne w strukturze strony, których celem jest wyeliminowanie błędów wpływających na to, że roboty indeksujące wyszukiwarek gorzej oceniają serwis www.

Techniczne SEO

Jednym z obszarów SEO on-site jest tzw. techniczne SEO. Obejmuje ono działania poprawiające bezpieczeństwo użytkowników oraz ich danych, a także wdrożenie optymalizacji, które pomagają algorytmom wyszukiwarek łatwiej poruszać się po stronie i indeksować przede wszystkim te podstrony, na których Ci najbardziej zależy. W obszarze technicznego SEO uwzględnić należy takie działania, jak m.in.:

  • usunięcie błędów 404 (nieistniejąca strona);
  • wdrożenie certyfikatów SSL (poprawione bezpieczeństwo);
  • zniwelowanie problemów duplikacji treści (do tego celu służy kilka narzędzi, m.in. wdrożenie przekierowań, kanonicznych adresów URL);
  • pomoc robotom indeksującym w poruszaniu się po stronie i indeksowaniu najważniejszych podstron (do tego służą m.in. plik robots.txt, mapa strony, dane strukturalne, przyjazne adresy URL);
  • skrócenia czasu ładowania strony (szybko ładujące się strony są lepiej oceniane przez roboty);
  • stworzenie responsywnej wersji strony (wygląd witryny i funkcjonalność automatycznie dopasowują się do ekranu urządzenia).

Treści na stronę i frazy kluczowe

SEO (pozycjonowanie stron) wymaga umieszczenia na stronie merytorycznych, wartościowych treści, które będą nasycone odpowiednią liczbą fraz kluczowych. Frazy oczywiście nie mogą być przypadkowe, ale dobrane tak, aby były adekwatne do tematyki strony, a także aby odpowiadały zapytaniom internautów, wpisywanym w wyszukiwarkę. Do analizy fraz należy wykorzystać specjalistyczne narzędzia SEO. Pozycjonowanie lokalne – przeznaczone dla biznesów poszukujących klientów z okolicy, np. firm usługowych – wymaga natomiast zastosowania fraz dookreślających lokalizację, np. dentysta Wrocław, fryzjer damski Warszawa Wola, szrot samochodowy małopolskie.

Treści, które powinny znaleźć się na optymalizowanej stronie to:

  • opisy kategorii produktowych i opisy produktów – ich rolą jest nie tylko lepsze spozycjonowanie stron, ale też zachęcenie do dokonania zakupu;
  • sekcja blogowa i poradnikowa – buduje wizerunek eksperta w branży i pomaga zdobyć zaufanie klientów;
  • meta tagi, m.in. nagłówki H1–H6, meta title i meta descriptions – są dobrze oceniane przez roboty indeksujące, a także pomagają użytkownikom w nawigowaniu po stronie i treściach.

W kwestii content marketingu w działaniach SEO on-site niezwykle ważne jest linkowanie wewnętrzne, dzięki któremu użytkownicy serwisu mogą swobodnie przemieszczać się pomiędzy podstronami (np. z wpisu blogowego na stronę ofertową), a algorytmy wyszukiwarki łatwiej trafiają na strony, które powinny być indeksowane.

Czym jest SEO off-site?

Skuteczne pozycjonowanie strony wykracza poza jej strukturę i obejmuje także działania SEO off-site. Mowa tu o budowaniu profilu linków (link-building) prowadzących do strony z zewnętrznych portali, forów, sekcji komentarzy, katalogów firm czy mediów społecznościowych. W tym celu dokonuje się płatnych bądź gościnnych publikacji wartościowych treści, w których umieszczone są linki prowadzące do naszej strony.

Działanie SEO off-site pozwalają zróżnicować źródło ruchu na stronie i powiększyć grono jej użytkowników, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Link-building nie pozostaje bez wpływu na ocenę strony przez roboty indeksujące. Wartościowe linki zewnętrzne są czynnikiem rankingowym, który pomaga osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Z czego składa się SEO – podsumowanie

Z lektury tego artykułu wiesz już, z jakich działań składa się pozycjonowanie. Dzięki temu łatwiej będzie Ci nawiązać korzystną współpracę z dobrą agencją, a następnie weryfikować jej pracę.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*