Artykuł sponsorowany
Branża usług komunikacji marketingowej i wizerunkowej rozwija się bardzo dynamicznie. Na rynku pojawia się więc coraz więcej agencji kreatywnych. Czym dokładnie zajmują się takie agencje? Czy warto zdecydować się na zatrudnienie agencji kreatywnej? Dowiedz się z tego artykułu!
Pojęcia takie jak agencja kreatywna, agencja reklamowa, czy agencja marketingowa często są ze sobą mylone. Czym więc zajmuje się ta pierwsza?
Agencje kreatywne zajmują się szeroko pojętą komunikacją — zarówno tą typowo marketingową, jak i tą wizerunkową. Tego typu agencja odpowiada więc za dobór treści i kanałów przekazu oraz dba o to, aby wszystkie komunikaty dotarły do odbiorców z grupy docelowej. Stosuje przy tym dogłębną analizę komunikacji, która wspomaga proces kreacji. Można więc powiedzieć, że agencja kreatywna odpowiada za przygotowanie strategii oraz za jej egzekucję. Efektem działań agencji kreatywnej nie są pojedyncze kampanie, ale złożony i przemyślany plan działania, który przynosi korzyści w dłuższej perspektywie czasu.
Jakie konkretnie działania podejmuje agencja kreatywna? Dobra agencja zatrudnia profesjonalistów, którzy pomogą Ci w rozwoju Twojej firmy/marki na różnych płaszczyznach.
Podstawowym zadaniem każdej agencji kreatywnej jest budowa strategii. Projektuje ona konkretne działania i określa, kiedy i w jakiej formie powinny być wykonane. Pomaga znaleźć grupę docelową marki oraz dobrać odpowiedni tone of voice. Dzięki dobrze dobranej strategii wszystkie działania komunikacyjne będą bardziej efektywne, a co za tym idzie, bardziej opłacalne.
Jednym z obszarów, którymi może zajmować się agencja kreatywna, jest copywriting. Specjaliści od pisania stworzą dla Ciebie treści na stronę, posty na media społecznościowe oraz hasła i slogany na rzecz kampanii. Ponadto wiele agencji zajmuje się także działaniami z zakresu SEO, czy pozycjonowaniem strony www w wyszukiwarkach.
Agencje kreatywne dbają również o aspekt wizualny. Zajmują się więc przygotowaniem grafik, zarówno tych do social media, jak i tych wykorzystywanych do marketingu outdoorowego, na przykład na billboardy, czy ulotki.
User Experience, czyli UX jest niezwykle ważnym elementem marketingu internetowego. Wiele agencji oferuje więc swoim klientom działania z zakresu web development oraz UX.
Strategia, copywriting, grafika, SEO oraz UX to tylko część działań, które podejmują agencje kreatywne. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź ofertę https://studiokreacja.pl/!
Jesteś przedsiębiorcą i szukasz agencji kreatywnej, która wspomoże działania komunikacyjne Twojej firmy? Zwróć uwagę na poniższe kwestie:
Agencja kreatywna powinna też wzbudzać Twoje zaufanie oraz być otwarta na Twoje pomysły i opinie. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że współpraca będzie dla obu stron owocna i przyjemna.
Zdjęcie główne: pexels.com/fauxels