Spore zmiany w news feedzie na Facebooku. Jakie treści będziemy widzieć częściej?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Spore zmiany w news feedzie na Facebooku. Jakie treści będziemy widzieć częściej?

Czy czeka nas rewolucja w news feedzie na Facebooku? Gigant mediów społecznościowych podejmuje kolejne działania mające na celu dostarczanie nam idealnie dostosowanych treści.

Facebook pracuje nad poprawieniem swojej polityki

Amerykańska spółka sprzeciwia się mowie nienawiści i stara się zaprzestać działaniom niektórych użytkowników. Co więcej, Facebook pragnie dopracować luki w prywatności – dostosowanie się do nowych przepisów prawnych to bardzo dobry krok w tym kierunku.

Od jakiegoś czasu Facebook musi przestrzegać unijnego rozporządzenia o danych osobowych – RODO. W ostatnich tygodniach stan Kalifornia wprowadził w życie wzorowany na tym dokumencie akt CPPA. Obydwa rozporządzenia mają dać użytkownikom pełne prawo do wykorzystania swoich danych osobowych. Wiemy, do kogo trafiają nasze informacje, kto z nich korzysta i w jaki sposób. W rzeczywistości może to jednak wyglądać nieco inaczej. Facebook niejednokrotnie udowodnił, że nie ma problemów z obejściem tego typu przepisów.

Firma Marka Zuckerberga pomyślała także o roli wiarygodności informacji w naszym życiu. Rozpowszechnianie tzw. fake newsów to rosnący problem w portalach społecznościowych, który w coraz większym stopniu wpływa na światopogląd użytkowników.

Facebook przeciwko fake newsom – słyszymy to od lat. Teraz firma faktycznie działa w tym kierunku

Facebook stawia na wiarygodne wiadomości – informacje w nich podane muszą być potwierdzone w jakikolwiek sposób. Wprowadzone zostaną więc mechanizmy, które będą nadawały priorytet odpowiednim postom. Są to treści sformułowane w sposób przejrzysty, pochodzące od sprawdzonych podmiotów, a przede wszystkim od samych autorów. Dzięki temu zredukowana zostanie podatność na manipulację treścią w trakcie medialnej obróbki.

Jeśli takie rozwiązanie będzie działać sprawnie, na pewno uderzy w portale, które bazują jedynie na redagowaniu informacji z innych serwisów. Może to wspomóc także działanie mniejszych graczy na rynku, którzy stawiają na sprawdzone wiadomości. Co ważne, wszystkim będzie zajmować się określony algorytm. Nie wiadomo jeszcze, jak rzetelnie będą oceniane treści.

To krok w dobrą stronę, ale także potężne narzędzie dla Facebooka w kwestii ewentualnej manipulacji danymi. Warto także pamiętać, że Facebook od lat stara się zoptymalizować wyświetlane treści pod nasze zachowanie. To nie ulegnie zmianie, jest jednak szansa, że będą do nas trafiać teksty wyższej jakości.

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*